ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ
İSTENEN BELGELER (ORTAK)
1. İkamet İzni Başvuru Formu
2. Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi
3. Dört (4) adet biometrik fotoğraf
4. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan
5. İkamet kart bedelinin ödendiğini gösterir belge/makbuz
6. Geçerli sağlık sigortası
Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır:
o İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
o Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi.
o Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/ imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
o Özel sağlık sigortası
7. Yerleşim Yerini Gösterir Belge
(Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır.)
o Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu fotokopisi; (Uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir.)
o Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmenizin noter onaylı örneği;
o Otel vb. konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınıza dair belgeler;
o Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınıza dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,
o Üçüncü kişinin yanında kalıyorsanız, yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü
ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ KALIŞ NEDENLERİNE GÖRE BELGELER
İlkokul (1 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)
Ortaokul (1 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)
Lise (1 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)
Askeri Liseler (1 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)
MEB'e bağlı olmayan okullarda öğrenim görenler (1 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize
Ön lisans (2 yıl)
Ortak Belgeler
Lisans (4 yıl)
Ortak Belgeler
Lisans - Diş Hekimliği / Eczacılık / Veterinerlik Fakülteleri (5 yıl)
Ortak Belgeler
Lisans - Tıp Fakültesi (6 yıl)
Ortak Belgeler
Harp okulları (4 yıl)
Türkiye Cumhuriyeti dış temsilciliklerinden alınan kalış amacına uygun vize (sadece ilk ve ortaöğretim için)
Yüksek Lisans (2 yıl)
Ortak Belgeler
Doktora (3 yıl)
Ortak Belgeler
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Alanlar / TUS (3 yıl)
TUS kapsamında olunduğuna dair belge
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Alanlar / DUS (3 yıl)
DUS kapsamında olunduğuna dair belge
Üniversitesi tarafından Türkçe kursuna yönlendirilenler (1 yıl)
Türkçe dil kursu vermeye yetkili kurum veya kuruluştan alınacak eğitim görüldüğüne dair kaşeli/mühürlü ve e-imzalı/imzalı belge (kursun süresi de belirtilmeli)
Erasmus Programı Kapsamında öğrenci olarak gelenler (1 yıl)
Öğrenim görülecek kurumdan alınacak öğrenim amaçlı "değişim programı" kapsamında olunduğunu gösterir e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
Diğer uluslararası değişim programları kapsamında öğrenci olarak gelenler (1 yıl)
Öğrenim görülecek kurumdan alınacak öğrenim amaçlı "değişim programı" kapsamında olunduğunu gösterir e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
AÇIKLAMALAR
Öğrenciler talep etmeleri halinde kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde genel sağlık sigortası kapsamına girdiklerinden geçerli sağlık sigortası talep edilmez, ancak üç ay içinde genel sağlık sigortası yaptırdıktan sonra idareye bildirmeleri gerekmektedir.
İdarenin talep etmesi halinde öğrenci belgeleri, öğrenim görülen kurumdan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli olarak veya e-devlet sisteminden alınarak teslim edilmelidir.
Normal öğrenim süresinde mezun olamamanız durumunda, aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanabildiğinizi gösterir nitelikte bir öğrenci belgesi getirdiğiniz her yıl için bir seferde en fazla 1 yıllık ikamet izni düzenlenebilmektedir.
İkamet izni süreniz içinde; aynı üniversitenin farklı bir fakülte/bölümünde öğrenime devam etmeniz veya aynı şehirde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu il göç idaresi müdürlüğüne 20 iş günü içinde bildirmeniz gerekmektedir.
Farklı şehirde üniversite, fakülte veya bölüm değişikliği olması halinde 10 gün içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğüne ikamet izni için müracaat etmeniz gerekmektedir. Bütün işlemleriniz yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır.
Çocuklar için,
-Pasaport veya pasaport yerine geçen belgeden ya da ulusal kimlik kartlarından anne ve baba tespit edilemiyorsa, onaylı doğum belgesi istenir.
- Anne veya babadan birisinin bulunmaması durumlarında onaylı muvafakatname istenir.
- Boşanma halinde çocuğun onaylı velayet belgesi istenir.
- Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği onaylı muvafakatname ile muvafakatnamede belirtilmek kaydıyla Türkiye’deki gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilecek noter onaylı taahhütname aranır.
Yorumlar
Yorum Gönder